Küresel rekabette dijitalleşme şart oldu
İşletmeler, hızla dijitalleşen ticaret dünyasına ayak uydurmak için iş süreçlerini dijitale taşımaya başladı. Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ’ler) için dijitalleşme artık bir tercih değil, küresel rekabette ayakta kalmak adına bir zorunluluk haline geldi. Özellikle sınırlı sermaye ile faaliyet gösteren işletmeler, verimliliklerini artırmak ve farklı pazarlara açılmak için dijital kanallara yöneliyor.
E-ticaret ve dijital ödeme pazarında büyük büyüme
Markaların dijitalleşme yatırımları, e-ticaret ekosisteminin hızla genişlemesini sağlıyor. 2028 yılına kadar dünya genelinde dijital ödemeler pazarının 204 milyar dolara ulaşması beklenirken, şu anda yüzde 40 olan dijital ödeme sistemlerinin pazar payının 2026 itibarıyla yüzde 65’e çıkacağı öngörülüyor. Türkiye’de ise e-ticaret hacmi 20 milyar doların üzerine çıkarken, yaklaşık 100 bin KOBİ sürdürülebilir bir iş modeli için dijitalleşmeye yatırım yapıyor.
KOSGEB’den dijitalleşme yatırımlarına destek
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijitalleşme sürecini hızlandırmak için Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), hibe desteği programları sunuyor. İşletmeler, projelerini sunarak KOSGEB’den karşılıksız destek alabiliyor. Bu destekler kapsamında dijitalleşme süreçlerinde kullanılacak ekipmanların finansmanı, işletmelerin fuarlara katılımı ve yurt dışı gezileri gibi çeşitli imkanlar sağlanıyor.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI